Nacionalna turistička organizacija ušla je u 2022. godinu sa nedovoljno novca za bilo kakvu ozbiljniju promociju i popularizaciju Crne Gore kao destinacije za odmor. Prethodna Vlada Zdravka Krivokapića i “eksperata apostola” je toliko mislila na ovu stratešku granu da je budžet NTO na 14% onoga što su potrebe, pa je tako svega 300.000 eura opredijeljeno za promociju Crne Gore.
Zbog toga je već danas potrebna značajnija reakcija kako ne bi propustili šansu za ostvarenje turističke sezone kakva nam je potrebna za dovoljno popunjen budžet pred jesenji period, koji može biti ekonomski izazovan.
Nekoliko stotina miliona Evropljana se tokom dvije godine pandemije korona virusa najviše uželjelo putovanja i odmora, i upravo Crna Gora bi morala iskoristitu tu šansu i sa agresivnom medijskom kampanjom privući barem dio njih.
Za tu kampanju, koja bi se primarno vodlila on-line, je potrebno nekoliko miliona eura koje bi Vlada morala opredijeliti iz tekuće budžetske rezerve ili drugih izvora. Turizam je privredna grana koja je visokozavisna od marketinga, tako da ni ulaganje od 3% ili 5% od očekivanog prihoda ne bi bilo dovoljno sa aspekta elementarne ekonomske logike.
Ako očekujemo skoro milijardu eura od turizma, onda je smiješno da za turističku promociju ne potrošimo barem 1% tog iznosa, a danas je za to određeno čak 30 puta manje novca.
Gotovo cjelokupna privreda primorskog regiona a i nekoliko planinskih turističkih centara zavise od turizma, a prihodi budžeta u ljetnjim mjesecima su najveći tokom godine, te je nužna hitna reakcija nadležnog ministarstva i cijele Vlade kako bi se spriječili eventualni negativni efekti po građane i turističku privredu Crne Gore.
Mirko Stanić
Član Predsjedništva SDP