Da je Vlada Crne Gore odlučna u namjeri da uništi turizam, kao kičmu crnogorske ekonomije jasno je po nizu pokazatelja.
Najočigledniji se može vidjeti po iznosu budžeta za Nacionalnu turističku organizaciju koji je istovjetan kao i prethodne godine i gdje je svega 2.1 milon eura opredijeljeno za promotivne aktivnosti naše države. Ako uzmemo u ozbzir da smo jedina zemlja regije koja bilježi manje prihode od turizma ove nego prošle godine, jasno je da Vlada u cjelini ne shvata u kojoj je opasnosti crnogorski budžet ukoliko se nastave negativni trendovi.
A razloga za negativne trendove je mnogo i gotovo svi su rezultat katastrofalne politike vlasti. Dovoljno je pogledati aviodostupnost Crne Gore u odnosu na susjednu Albaniju koja bilježi nevjerovatne stope rasta i posjeta i turističkog prometa upravo zahvaljujući činjenici da svakog dana na njihov jedini aerodrom slijeće preko 100 aviona.
Subvcencija za low-cost avio prevoznike nema ni u najavi kad je u pitanju državni budžet ili budžet NTO. Takođe, ne postoji nikakva strategija korišćenja novih modela privlačenja turista, efiskasnih marketinških alata ili društvenih mreža i on-line prezentacije.
Dovoljno je pogledati rezultate – ove godine imamo prihod od 1.312 miliona prihoda od turizma i pad od 50 miliona u odnosu na 2023 godinu po podacima CBCG, a trošimo 2.2 miliona na promotivne aktivnosti?!
Pa vjerovatno bi se u industriji čelika ili litijuma više trošlilo od svega 1 na 650 eura na marketing.
Da ne pominjemo da je zbog tromosti i nespospobnosti Vlade i dalje skoro nemoguće dovesti radnu snagu u turizmu iz udaljenih destinacija koja bi popunila hroničnu nedostatak u ovom sekturu. Susjedna Hrvatska ima stotine hiljada radnika iz inostranstva koji nadoknađuju nedostatak lokalne radne snage i zbog toga će prihodi od turizma u toj zemlji ove godine biti čak 17 milijardi eura, ali tamašnja nacionalna turistička zajednica ima budžet koji je veći od 50 miliona eura i koji služi za promociju i dovođenje gostiju u tu zemlju.
Da ne pominjemo probleme sa saobraćajnim haosom u Crnoj Gori, nedostatkom vještačkog osnježivanja za zimske turističke centre, potpuno pogrešnog koncepta predstavljanja Crne Gore kao regionalnog mjesta jeftine zabave, zatvorenih eksluzivnih sadražaja i ostalih efekata vlasti koju nam je donio 30-ti avgust.
Ukoliko Vlada, Ministarstvo turizma, NTO i ostali državni državni činioci turističke ponude Crne Gore nastave sa ovakvim odnosom prema turizmu, onda je jasno da je u pitanju zla namjera i “tunelovanje” crnogorskog turističkog proizvoda za nečije tuđe interese. Građani Crne Gore, pogotovo oni čija egzistenicja zavisi od turizma, ovo neće mirno gledati i partije vlasti će dobiti žestok odgovor koji očigledno zaslužuju.